Az év végén az üzleti partnerek számára adott céges reklámajándékok nem értelmezhetők pusztán egy kedves gesztusként. Bármi is legyen a választott ajándék, az képviseli és kifejezi a vállalati identitását és értékeit. Az ajándékozás hagyományos gesztusa egy olyan alkalom, ami során a vállalat elismerheti partnerei hozzájárulását az éves sikerhez, és egyben lehetőség a saját értékek kifejezésére, képviseletére is. Ha egy cég átgondoltan választja meg az ajándékokat, azok a vállalat szellemiségét tükrözhetik: például egy fenntarthatóságra törekvő vállalat környezetbarát reklámajándékot választhat, ami a partnerek számára is egyértelművé teszi a törekvések őszinteségét.
A jó marketingérzékkel megáldott vállalat részéről az ajándékozás nem csak megszokás vagy kötelesség, hanem egyfajta köszönetnyilvánítás is az együttműködésért. A személyes kapcsolatok és emberi tényezők ugyanis éppúgy hozzájárulnak a sikerhez, mint a szakmai teljesítmény. Az ajándékozás elhagyása – például költségcsökkentési célból vagy prioritások újragondolása miatt – hosszú távon negatívan befolyásolhatja a partnerek viszonyulását a vállalat iránt. Egy ilyen gesztus elmaradása a partneri kapcsolatokban elbizonytalanodást okozhat, esetleg annak az érzését is keltheti, hogy a vállalat már kevésbé tartja fontosnak az adott üzleti kapcsolatot.
A céges reklámajándékok év végi adása tehát fontos szerepet játszik a partnerkapcsolatok ápolásában, de emellett hozzájárul a vállalati identitás és értékek kommunikálásához is. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget és tudatosan az értékekhez és a céges kultúrához illeszkedő reklámajándék mellett dönteni.