Hogyan látják a keresőmotorok a webhelyének képeit?

Lehet, hogy sok erőfeszítést fektet abba, hogy a webhelyéhez megfelelő képeket válassza ki. De gondosan elkészített és kiválasztott fotói és grafikái megkapják a keresőmotor által megérdemelt figyelmet?

Bármennyire is vonzóak a webhely képei a látogatók számára, a keresőmotoroknak meg kell mondani, hogy az egyes képek mit ábrázolnak. Ez segít nekik kontextusba helyezni a képet a webhely többi tartalmán belül. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogyan „látják” a keresőmotorok az Ön webhelyét, és megtanítjuk Önnek, hogyan maximalizálja minden elhelyezett kép előnyeit.

Mielőtt elkezdenénk, beszéljük meg röviden a keresőmotorok működését. A keresőmotorok webrobotokat használnak a webhelytérkép hivatkozásainak feltérképezésére, és a webhely egyes oldalainak felkeresésére. Ezután követik az ezeken az oldalakon található linkeket, hogy más oldalakat fedezzenek fel, hasonlóan ahhoz, ahogyan Ön egy webhely böngészésekor tenné.

Útközben a feltérképező robotok információkat gyűjtenek az Ön webhelyéről, elsősorban annak tartalmáról (beleértve a kulcsszavakat és a metaadatokat), miközben olyan tényezőket is figyelembe vesznek, mint az oldal frissessége, népszerűsége, betöltési ideje és használhatósága. A keresőmotorok ezekkel a tényezőkkel határozzák meg, hogy az egyes oldalak hova esnek az indexükben, és milyen rangsorolást kapjanak.

A képek letiltása felfedi, hogy bár egy információdús oldalt látunk, a robotoknak valójában alig van mit feltérképezniük és elemezniük az oldal tartalmán belül. Szerencsére van egy egyszerű módja annak, hogy a képeket a Google által olvasható tartalommá fordítsa le (HTML-szöveg). A kép alt attribútuma segítségével röviden leírhatja a képet a Google számára, így tartalmat ad a képnek, amellyel dolgozni lehet.

Az alternatív szöveg manuális frissítéséhez adja hozzá az alt=”X” karakterláncot közvetlenül a képhivatkozás után, és cserélje ki az X-et a kép leírására. Gyakorlatilag minden webkészítő és e-kereskedelmi platform azonban sokkal egyszerűbb módot kínál a képre kattintva, és az irányítópulton belül frissítheti az alternatív szöveget. Ezzel a módszerrel soha nem kell megérinteni a kódot.

Ahogyan optimalizálja a meta címkéket és az oldal tartalmát, úgy optimalizálhatja és kell optimalizálnia a képeket az alt attribútumokkal. Egy jól megírt alt attribútum hatékonyan írja le a képet, lehetőség szerint kulcsszavakat használva. Ez minimális SEO-löketet adhat azáltal, hogy megmutatja a Google-nak, hogy oldala további releváns tartalmat kínál, és kifejezettebb SEO-löketet adhat a Google Képekben való rangsoroláshoz.