Google Ads (régi nevén Google Adwords)

Egyre népszerűbb az internetes kereskedelem, az emberek nagy része már legalább egyszer vásárolt online, egy része pedig napi szinten ad le rendelést webáruházakban. A webáruházak egyik leghatékonyabb vevőszerző eszköze a Google Ads (vagy régi nevén Google Adwords). A Google Ads kulcsszavas hirdetései segítségével akkor jelenik meg a hirdetésünk, amikor valaki olyan keresési kifejezést ír be a Google-ben, amely releváns a tevékenységi körünkre és beállítottuk a hirdetéscsoportban. A megjelenítés még nem kerül magában pénzbe, azonban, ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor az már csökkenti az előre feltöltött egyenlegünket. Ezt nevezik PPC alapú hirdetésnek (pay-per-click). A kulcsszavas hirdetéssel együtt jelenik meg a Google Shopping, amely a szöveges információkon kívül képet, árat is tartalmaz. A shopping hirdetések azonban csak termékeket tartalmazhatnak, míg a kulcsszavas Google Ads hirdetéssel szolgáltatást is reklámozhatunk. Azoknak, akik a márkaépítésben gondolkodnak a Google Display hirdetést érdemes fontolóra venniük, mivel ezzel egy feltűnő, színvonalas módon jelenhetnek meg nagy látogatottságú portálokon.