Egy nemrég megjelent cikk rávilágított a hihetetlen hajókésésekre, amelyekkel az amerikai nyugati parti Los Angeles-i és Long Beach-i kikötőkben szembesültek. A Business Insider jelentése szerint a kikötők a múlt héten a hét minden napján új rekordot értek el a hajók elmaradásáról. A szörnyű helyzet bizonytalanul megfigyelhető a múlt hét hétfőn készült légifotókon. A fényképeken több mint hetven teherhajó látható, amelyek kikötőben horgonyoznak, és várják a kikötési lehetőséget.
A nyugati parti kikötők késedelmének becsapódó hatása az egész hajózási szektorban megfigyelhető. A szállítási díjak elérték a csúcsokat, és elnyomják a kisvállalkozások tulajdonosainak minden kísérletét, hogy a járványhiány után kártérítést végezzenek. Az árak elérték azt a pontot, amelyet a Lloyds Loading List „sok kis- és középvállalkozás számára elérhetetlennek” nevez. Az olasz BCO szerint az import aránya közel 300%-kal nőtt. Például a Milánó belvízétől Pasadena belvízéig az árfolyamok 5000 dollárról közel 15 000 dollárra emelkedtek.
Az intenzív zsúfoltság és a nagy kereslet további hatásai a szárazföldön is megfigyelhetők, ahol a belföldi fuvarozási árak exponenciálisan növekedtek. A szállítók és a terminálüzemeltetők a lehető leghamarabb ki akarják hozni a rakományt, hogy teret hagyjanak a beérkező hajóknak, így minden idők legmagasabb szintjére emelik a szárazfurgonos pótkocsik iránti keresletet. A jelentések azt mutatják, hogy egyes sávokban az árak 1,00 dollárral nőttek a tavalyihoz képest és 2,00 dollárral az azt megelőző évhez képest.
Nem csak a szárazfurgonok árai emelkedtek az egekbe. A rakomány elérhetősége, amely az áthelyezésre váró rakomány, 31,8%-kal nőtt a nyugati parton, és az olyan területeken, mint Nevada állam, látványos, akár 69%-os növekedés is történt. A távolsági forgalom is nőtt, a LA-ból Chicagóba irányuló kimenő azonnali árfolyamok 124% -kal nőttek tavaly augusztushoz képest.