A munkaerő-kölcsönzés egy olyan szolgáltatás, ami során cégek egy bizonyos időre vagy konkrét feladatra dolgozót „kölcsönöznek” egy szolgáltató cégtől. Nem veszik át a munkavállalót, csupán átmeneti ideig munkát adnak neki, miközben továbbra is a szolgáltató cégnél van állományban. Ez egy sajátos helyzet a munkavállaló számára. Szakmaiságot tekintve nincsenek plusz elvárások a kölcsönzött munkaerő felé, maga a helyzet mégis támaszt bizonyos követelményeket.
Az ideiglenes munkakörök gyakran változatos feladatokat foglalnak magukban, és rövid idő alatt kell beilleszkedni az új környezetbe. Azok, akik gyorsan alkalmazkodnak a különböző munkakörülményekhez és az új kihívásokhoz, sikeresebbek lehetnek az ideiglenes pozíciókban. Igen hasznos tehát a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség. A gyors tanulási képesség szintén előnyös tulajdonság, hiszen elvárás az, hogy a munkavállaló gyorsan elsajátítsa az alapvető feladatokat. A betanulási idő általában rövidebb, ezért a cég sem tud annyi időt szánni a részletes képzésre.
Fontos még, hogy a kölcsönzött munkatárs képes legyen önálló döntéseket hozni és megoldani az esetlegesen felmerülő problémákat. Az apró-cseprő ügyekkel és problémákkal nem jó ostromolni a helyi dolgozókat, mert már eleve leterheltek. (Hiszen éppen ezért volt szükség a munkaerő-kölcsönzésre.) A fontosabb kérdésekkel természetesen meg kell keresni őket, ám ahhoz tudni kell különbséget tenni a kicsi és a nagy horderejű kérdések között – íme, egy újabb készség. Az mindenesetre biztos, hogy egy munkaerő-kölcsönző cégnél rövid idő alatt igen sokrétű tapasztalatot lehet szerezni, ami hosszú távon jól kamatoztatható.
A feladatok megértéséhez és a helyi viszonyok megismeréséhez fontos még a jó kommunikációs készség is. Aki ezzel rendelkezik, biztos sikerre számíthat az átmeneti munkavégzésben. A munkaerő-kölcsönző cégek ideiglenes munkavállalóktól átlagos szakmai képességeket várnak el, de a szokványosnál nagyobb szükség van olyan alapvető készségekre és tulajdonságokra, mint a rugalmasság, a gyors tanulási képesség, az önállóság, és kiváló kommunikációs készség. Ezekre a „softskillekre” a munkavégzés helyzetéből fakadóan van szüksége a munkaerő-kölcsönzésben foglalkoztatottaknak, és komolyan befolyásolhatják is a sikerüket.